دست نوشته ها

این و بلاگ محل ارائه و بررسی آثار شما همچون شعر،ترانه و داستان های کوتاه است.

دست نوشته ها

این و بلاگ محل ارائه و بررسی آثار شما همچون شعر،ترانه و داستان های کوتاه است.

شعر شمعدان

سلام 

از چندتا از دوستان که نظرات خودشونو داده بودن متشکرم و امیدوارم آثارشونم ارسال کنن.چند تا از عزیزان از وبلاگ تعریف کرده بودن و همچنین از قطعه قبلی، که نظر نقادانه یکی از دوستان به این صورته : 

"سلام به نظر من خیلی ساده و بدون ییچ و تاب به بیان احساسات خودش پرداخته که اصولا در ادبیات باید بیشتر گفته هارو توی لفافه قراربدیم "

 

 بازم از شما می خواهم که شعرهای خودتون برای وبلاگ ارسال کنید. 

شما می تونید برای ارسال آثار خودتون از قسمت تماس با من استفاده کنید. 

 

در حال حاضر قصد دارم که یک شعر نیمایی بسیار زیبا از جناب مهدی اخوان ثالث (ماث) که از بهترین شاعران معاصر ایران در زمینه اشعار نو است رو برای شما قرار بدم.  

 

شمعدان

 

چون شمعم و سرنوشت روشن،خطرم . 

پروانه مرگ پرزنان دور سرم. 

چون شرطٍ اجل بر سر از آتش تبرم؛ 

خصم افکند آوازه که با تاج زرم ! 

 

اکنون که زبان، شعله ورم نیست، چو شمع؛ 

وز  عمر همین شَیبم باقی ست، چو شمع؛ 

فیلَم نه به یاد هندُستانی، 

پس بر سرم آتشین کجک چیست، چو شمع ؟! 

 

از آتش دل شب، همه شب بیدارم. 

چون شمع ز شعله تاج بر سر دارم. 

از روز دلم به وحشت، از شب به هراس، 

وز بود و نبود خویشتن بیزارم.

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ب.ظ

اخوان شاه شعر ایرانه از سهراب بعضی و قت ها بزارید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ

با احترام به ایشون از شاعرای جونتر بزارید خیلی بهتره شعرای بزرگاکه قابل نقد نیست

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ب.ظ

من شعرمو ارسال کردم به نظر من بهتره هرکسی که میاد داخل این قسمت نظر میده واسه خودش یه نتام استعاری انتخاب کنه اینجوری خیلی بهتره

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ

اکه می شه بزرگای جمع ما رو معرفی کنید که بیشتر با اوناآشنا بشیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ

من ترانه هامو حتما برای شما ارسال می کنم باشد که آنهارا قرار دهید. شما هم به وبلاگ من سر بزنید لطفا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ب.ظ

خستگی را به خاطر مسپار
که افق نزدیک است و خدایی بیدار
که تورا می بیند
وبه عشق تو همه حادثه را می چیند
و همینش کافیست...

... جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ق.ظ http://obstinate.blogfa.com

سلام وبت قشنگه؛اما شعر وب منا بخون؛یکی از معروف ترین شعرای هاتف بود؛چرا پرسیدی از خودته؛سعی میکنم با اینکه شاعر نیستم باهات همراه شم؛

مصطفی شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ق.ظ

بسیار جالب و دلنشین بود.تشکر از حسن انتخاب مدیریت سایت

ف.نوروزی شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ق.ظ http://khastebal.blogfa.com

سلام
شعر زیبا و دلنشینی را در باغ دست نوشته ها انتخاب و کاشتید
اما من ۴مصراع وسطی رو خوب متوجه نمیشم
اما کلا شمع و گل و پروانه رو می پسندم
مطلبم را ارسال خواهم کرد.
جشن ابرها
امید که در وب برای نقد گذاشته شود
جرقه اش را از باران
و یکی از اشعار دکتر شریعتی گرفتم

و اینکه وب رو با برخی مطالب شلوغ نکنید

اگر برخی صحبت ها مختصر شود خوش تر است

سلام خیلی ممنون که از تعریف تون
نظر انتقادیتون حتما اعمال خواهدشد
نظر به گفته شما: « اینکه وب رو با برخی مطالب شلوغ نکنید

اگر برخی صحبت ها مختصر شود خوش تر است»
حتما این تغییرات رو اعمال خواهم کرد اما از شما می خواهم دقیقتر اشاره کنید که مثلا چی اضافه است تا اون رو برطرف کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد